Ron-Foto-s-trainen.png
 

RON VAN GILS (1963)

“Ik word blij van de formatie Jazzmataz, nummers als “Take a look (at yourself)” “living in this world” of “Lifesaver” inspireren me elke keer weer. En als het leven een stukje luchtiger genomen moet worden, kom dan bij mij langs. We gaan spelenderwijs ontdekken welke keuzes bij je passen om je weg te vervolgen. Want het gaat om het maken van de juiste bewegingen in de nieuwe richting.

Ron zijn methoden zijn innovatief, prikkelend en leuk. Hij brengt mensen in gesprek met zichzelf via gamification. Hij wil dat mensen daardoor op een beter kloppende en mooiere manier verder leven. Individueel of collectief, het liefst bij organisaties, want daar brengen we de meeste ongelukstijd door. Volgens Ron is het tijdens het werk waar de grootste schade wordt berokkend aan mensen.

“Als het kloppende hart van de mens niet strookt met het verhaal van de organisatie, waar laat je je dan voor inzetten, dat is vernietigend. Een eigen koers bepalen zal daarom bevrijdend en helend werken.”

De weg naar de betere keuze

Hij nodigt je uit om je oerverhaal met je oerverlangens te definiëren, zodat je je keuzen beter kunt maken in je leven.
“Ik help mensen hun keuzen beter maken die passen bij wie ze zijn. Als je in staat bent de juiste keuzes te maken kun je daarna, bijna als vanzelf, je nieuwe koers zien en weg volgen.”

Storydoing als handleiding

Voor dat laatste heeft Ron een methode gedefinieerd: StoryDoing. Het is een handleiding over hoe je tot de juiste actie kunt komen, in relatie tot je omgeving, om het juiste verhaal te gaan doen, vanuit je kloppend hart. 
“Want dat geeft voldoening en trekt de juiste mensen en mogelijkheden aan. Dat is magnetising, dan ben je aantrekkelijk.”

 Ron van Gils is partner in Ithaka Academie, coach, workshoptrainer en docent.

Ervaring

Op mijn 19e begonnen als dokamedewerker. Vervolgens naar studiomanager, naar artdirector, naar creatief directeur en ondernemer, nu 55 jaar en Business Creative.

De grootste merken waar ik voor heb gewerkt:
Mercedes Benz, Centraal Beheer, Zeelandia, Bosch Carservice, NEFIT, Polydor en EMI.

De leukste merken waar ik voor heb gewerkt :
Residentie Orkest, Beatsport, Starwberrytree, MATTONE, GEBR. DE KONING,
NKI-AVL en Stadsgehoorzaal.

De twee meest persoonlijke projecten:
Het maken en uitgeven van het RIJNLANDSPEL, en het schrijven van het managementboek ‘StoryDoing’ voor organisaties.

Vrijwilligerswerk:
Masterpeace.nl waar ik talentbanker ben.

Expertise

“Ik ben identiteitsmarketeer en designer. Ik noemt mezelf Business Creative om binnen organisaties de vrije rol te kunnen pakken. Zo werk ik als sidekick naast leiders van organisaties, met wie ik snel tot de kern van de zaak kom. Je komt me vooral tegen waar professionals binnen de gestelde kaders anders leren denken en doen. Als designer ben ik in staat de toekomst van organisaties te visualiseren. Dat helpt bij het inzetten van de vernieuwing.”

Methodieken/werkwijze

·       Walk on Feathers (voor individuen)

·       StoryDoing | van visie naar actie - Het leren doen van je eigen verhaal.

·       Business Purpose Panaroma (voor organisaties)

·       Future Back (Storytelling en visualisatie)

Recensies van ondernemers die ik heb begeleid

De leukste die ik kreeg: I admire Ron because of his borderless creative potential and immense curiosity. He tempts you to look further, to see things you didn't see before. In the chaos of his mind beautiful ideas are coming up. Together with Ron you are capable to create interesting new things which can help to change the world into the right direction. Every time I had an appointment with Ron, I was longing for it! So, pick your challenge...

Meer aanbevelingen: https://www.linkedin.com/in/ronvangils/

Bijzonderheden

Autodidact, elke dag aan het leren in en dankzij de ‘universiteit van het leven’.

Meer informatie

www.businesscreative.nl
www.bogersvangils.nl
Talentbanker bij www.masterpeace.nl